Sunday, September 30, 2018

Nickelodeon Russia Launches New Pro-Social Campaign to Highlight True Friendship

On Thursday 20th September 2018, Nickelodeon Russia (Россия) launched released a new video on the channels official YouTube channel, which tells the story about the friendship between a diverse group of children. Using the slogan "Friends are different - The main thing is that they are real!" - the public service announcement (PSA) aims to remind not only children, but adults that there are no barriers when it comes to true friendship. In the video, a group of children all different from each other gather at the birthday party for one of their friends, where they give presents and have lots of fun at the birthday table - and despite their differences, the group of friends are happy to be together. Being close to each other during major moments of our lives is one of the most important things about friendship.


In August 2018, Viacom International Media Networks (VIMN) Россия conducted a audience survey in Russia. It's results formed the basis for Nickelodeon Россия's new pro-social campaign. The survey found that every eighth parent in Russia is shockingly in favour for limiting the amount of communication their child has with people with developmental issues. And even more shockingly, every sixteenth parent is in favour for limiting the amount of communication their child has with their peers with disabilities. In Russia, parents equally restrict their children communicating with people who are of a different nationality (7.4%) and religion (7.8%). To help highlight these shocking problems and bring them to attention of Russians to these problems, Nickelodeon Russia has launched the short film True Friends - which shows adults and children that there are no borders for friendship. The video is produced by the production studio MashFilm.



Maria Kosareva, the Editor in Chief for Viacom TV channels in Russia and the head of the channels for Viacom's children's and family channels, including Nickelodeon, Nick Jr. and Nickelodeon HD, said: "It is important for Nickelodeon to take part in social campaigns and initiate similar projects. Russia is a multi-ethnic and multiconfessional country, and we have special children growing up in many families. Therefore, as a children's television channel, we consider it necessary to bring the attention of young viewers to the fact that it is important to be open to those who can differ from them in their early years. We hope that thanks to the project both children and adults will pay attention once again to the fact that we choose friends not by what they look like, but by what they are."

Social activities are one of the priorities of Nickelodeon. The channel regularly conducts and supports campaigns that pay attention to various problems in society. Among them, the project Nickelodeon Russia project Internet Security Rules (Правила интернет-безопасности), which has the purpose to teach children and adolescents how to effectively use modern information technologies and about the dangers that can be found online. Вместе к лучшему (Together For Good) is Nickelodeon's global campaign, which is held in conjunction with some of the world's largest public organisations, aims to inspire children to change the world around them for the better. As part of the project, the television channel tells kids how important their personal contributions can help change the world for the better.

* This translation comes from Google Translate, and I apologise profusely if this translation is wrong.

Below is Nickelodeon Россия's official press release announcing the launch of Друзья бывают разные. Главное — что они настоящие!:

Опубликовано 27.09.2018

NICKELODEON РОССИЯ ЗАПУСТИЛ СОЦИАЛЬНУЮ КАМПАНИЮ «НАСТОЯЩИЕ ДРУЗЬЯ»



20 сентября Nickelodeon Россия запустил в эфире и на YouTube-канале видеоролик, который рассказывает о дружбе детей с особенными сверстниками. Его слоган: «Друзья бывают разные. Главное — что они настоящие!» — напоминает не только детям, но и взрослым о том, что для настоящей дружбы не существует преград. В ролике разные дети собираются на дне рождения своей подруги: дарят подарки, весело проводят время за праздничным столом — вместе они счастливы, несмотря на различия. Быть рядом в важный момент — вот что самое главное для дружбы.

В августе 2018 года медиахолдинг Viacom International Media Networks1 провел исследование аудитории в России. Его результаты легли в основу социальной кампании телеканала Nickelodeon Россия. Опрос показал, что каждый восьмой родитель в России выступает за то, чтобы ограничить общение своего ребенка с людьми, имеющими особенности развития. Каждый шестнадцатый — со сверстниками с ограниченными возможностями. В России родители в равной мере ограничивают своих детей в общении с людьми другой национальности (7,4 %) и вероисповедания (7,8 %). Чтобы привлечь внимание россиян к данным проблемам, телеканал Nickelodeon Россия запустил ролик «Настоящие друзья» — он показывает взрослым и детям, что для дружбы не существует границ. Видеоролик произведен продакшн-студией MashFilm.

Мария Косарева, главный редактор телеканалов Viacom в России, руководитель каналов детского и семейного вещания Nickelodeon, Nick Jr. и Nickelodeon HD, сказала: «Для Nickelodeon важно принимать участие в социальных кампаниях и инициировать подобные проекты. Россия — многонациональная и многоконфессиональная страна, а также у нас во многих семьях растут особенные дети. Поэтому как детский телеканал мы считаем необходимым привлекать внимание юных зрителей к тому, что важно с ранних лет быть открытым к тем, кто может отличаться от них. Надеемся, что благодаря проекту и дети, и взрослые лишний раз обратят внимание на то, что мы выбираем друзей не по тому, как они выглядят, а по тому, какие они».

Социальные активности являются одним из приоритетов телеканала. Nickelodeon регулярно проводит и поддерживает кампании, которые обращают внимание на различные проблемы в обществе. Среди них проект Nickelodeon Россия «Правила интернет-безопасности», цель которого — научить детей и подростков эффективно пользоваться современными информационными технологиями и уметь вовремя распознавать угрозу в интернете. «Вместе к лучшему» — это кампания Nickelodeon, которая проходит совместно с крупнейшими общественными организациями, направленная на то, чтобы вдохновить детей менять окружающий мир к лучшему. В рамках проекта телеканал рассказывает мальчикам и девочкам о том, как важен личный вклад каждого на пути к переменам.

1 Исследование брендов Viacom International Media Networks, август 2018, онлайн-опрос

###

Additional sources: Google Translate, LinkedIn.
Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Google+, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Russia News and Highlights!

No comments: