Friday, March 06, 2020

Movie Park Germany to Open 'PAW Patrol'-Themed 'Skye’s High Flyer' Ride

Movie Park Germany has announced the PAWsome news that the film and TV show-themed amusement, home to Nickland, one of the largest NICK theme worlds worldwide, will be opening a brand new PAW Patrol-themed ride this Spring as part of its 2020 season!


Titled Skye’s High Flyer, the ride takes all members of the family on an exciting flying adventure in the Adventure Bay area of the park. It becomes the third PAW Patrol attraction at the park, following the opening Adventure Bay in 2019, with the former Team Umizoomi - Number Tumbler ride receiving a PAW Patrol makeover as well.


Movie Park Germany’s 2020 season opens on Friday 27th March 2020.

Official Movie Park Germany press (presse) release:

Vorhang auf für noch mehr Familienabenteuer in 2020

VORHANG AUF FÜR NOCH MEHR FAMILIENABENTEUER IN 2020

Weitere PAW Patrol-Attraktion, Lucky Luke-Ride und neuer Laser-Walkthrough ab dieser Saison im Movie Park Germany

Große Investitionen in Infrastruktur und neue Gastronomieangebote

Tuesday, March 3, 2020

Bühne frei für ein neues Jahrzehnt voller Action und filmreifer Abenteuer im Movie Park Germany! Das Drehbuch für die Saison 2020 steht – und die Gäste dürfen sich schon jetzt auf drei neue Attraktionen und Abenteuer mit ihren Film- und TV-Helden freuen. Bereits im Frühjahr können Eltern und Kinder mit der PAW Patrol-Attraktion “Skye’s High Flyer“ ihre Runden über Adventure Bay drehen. Im Laufe des Jahres folgt dann mit “Lucky Luke – The Ride: Die Daltons brechen aus“ die Neuthematisierung der Hänge-Loopingachterbahn „MPXpress“. Darüber hinaus zieht erstmals ein interaktiver Laser-Walkthrough unter die Tribüne des Studio 7 ein. Außerdem führt Deutschlands größter Film- und Freizeitpark seine Qualitätsstrategie fort und investiert umfangreich in Infrastruktur sowie neue Gastronomieangebote. Ab dem 27. März um 10 Uhr öffnet Hollywood in Germany wieder für alle Besucher seine Tore.

Film ab für drei Neuheiten und weitere starke Lizenzen in 2020

Neue Abenteuer liegen in der Luft – mit den Hundehelden der beliebten Nickelodeon TV-Serie PAW Patrol. Denn mit „Skye’s High Flyer“ geht es für Eltern und Kinder auf spannende Flugmission in Adventure Bay. „Die Resonanz zum neuen PAW Patrol-Themenbereich war sehr positiv. Wir konnten letztes Jahr zahlreiche Familien mit Kindern anziehen und so bei unserer Zielgruppe punkten. Aufgrund der anhaltenden Nachfrage rund um PAW Patrol haben wir uns dazu entschieden, den Bereich bereits dieses Jahr mit einer weiteren Attraktion zu vergrößern“, sagt Geschäftsführer Thorsten Backhaus. „Das ehemalige Fahrgeschäft ‚Team Umizoomi – Number Tumbler‘ findet hierfür mit passender PAW Patrol-Thematisierung einen neuen Platz in ‚Adventure Bay‘.“ Bereit zum Abflug? Bei „Skye’s High Flyer“ kann die ganze Familie ihre Runden drehen und wie die bekannten Hundehelden Abenteuerluft schnuppern. Damit bietet Movie Park Germany insgesamt drei Familienattraktionen rund um die erfolgreiche Kinder-TV-Serie PAW Patrol – und lädt auch in dieser Saison wieder alle kleinen Gäste mit seinem Abenteuerspielplatz und dem 15 Meter hohen Kommandoturm zu neuen Erlebnissen mit der Welpenwache ein. Um den kleinen und großen Fans einen schnelleren Zugang zu den PAW Patrol-Attraktionen zu ermöglichen, wird es ab dieser Saison zudem einen neuen Speedy Pass geben. Der spezielle Nickpass ist für Besucher bis 14 Jahre vorgesehen und wird die drei Attraktionen rund um die PAW Patrol sowie zahlreiche weitere Attraktionen im Nickland umfassen.

Auch der Western-Themenbereich des Parks bekommt dieses Jahr namhafte Verstärkung. Denn der Mann, der schneller zieht als sein Schatten, schlägt in Deutschlands größtem Film- und Freizeitpark sein neues Zuhause auf! „Mit ‚Lucky Luke – The Ride: Die Daltons brechen aus‘ haben wir eine starke Familienlizenz gewonnen und werden den ‚MPXpress‘ mit neuer Storyline rund um die berühmte Comic- und Filmfigur Lucky Luke neugestalten und ihm einen frischen Anstrich verpassen“, sagt Marketingleiter Manuel Prossotowicz. „Damit können wir nicht nur unseren Western-Themenbereich endlich zusammenführen, sondern zugleich um eine überaus beliebte Figur ergänzen, die über alle Generationen in ganz Europa hinaus bekannt ist.“ Doch was wäre Lucky Luke ohne seine bekannten Gegenspieler, die Daltons? Auch dieses Mal hat er mit den Sträflingsbrüdern Joe, William, Jack und Averell wieder alle Hände voll zu tun. Die Daltons sind erneut aus dem Gefängnis ausgebrochen und mit dem Zug entflohen. Der nächste Wagen steht schon bereit und jetzt ist die Hilfe der Besucher gefragt: Werden sie die Daltons wieder einfangen? Die Neueröffnung der Attraktion ist für den Sommer geplant.

Fest im Visier hat Movie Park Germany auch die Eröffnung eines neuen interaktiven Laser-Walkthroughs in Studio 7! Hiermit schafft der Park eine neue Erfahrung für eine breite Zielgruppe und erweitert sein Attraktions-Portfolio. Nun ist vor allem Treffsicherheit gefragt! In insgesamt sechs verschiedenen Szenen schlüpfen die Gäste, mit Laserwaffen ausgerüstet, in die Rolle als Geisterjäger, um die geheimnisvolle Stadt St. Elmo und ihren Saloon nach 140 Jahren endlich von seinen bösen Kräften zu befreien und kommen der mysteriösen Geschichte des Ortes auf die Schliche. Die Attraktion wird in den ehemaligen Räumlichkeiten von „The Walking Dead Breakout“ Platz finden und im Jahresverlauf eröffnen.

Familienfreundlichkeit an erster Stelle: Große Investitionen in Infrastruktur und Gastronomie in dieser Saison

Auch im Rahmen seiner langfristig angelegten Qualitätsstrategie hat Movie Park Germany einige Neuheiten im Gepäck. Dieses Jahr investiert der Park in die parkinterne Infrastruktur, um seine Familienfreundlichkeit weiterauszubauen. Die Toilettenanlagen werden im Verlauf des Jahres renoviert und thematisch neugestaltet. Damit Familien einen passenden Platz zur Pause finden, werden darüber hinaus mehr Sitzmöglichkeiten im Park geschaffen. Um an heißen Tagen mehr Schutz vor der Sonne zu bieten, werden zusätzlich einige Wartebereiche beschattet. Oberste Priorität hat hierbei das Nickland. Auch zahlreiche Fassaden werden mit einem neuen Farbkonzept versehen, um den Park in frischem Glanz erstrahlen zu lassen.

Im Bereich Gastronomie erweitert der Park sein Angebot mit neuen Stores und Produkten sowie aufwendigen Neugestaltungen. Als erster Freizeitpark in Europa wird Movie Park Germany einen Dunkin‘ Donuts Shop anbieten. Die beliebte Kultmarke hält hierfür Einzug im ehemaligen New York Coffee. Aufgrund der großen Beliebtheit zu Halloween wird im Westernbereich nun dauerhaft ein komplett neuer Churros-Stand entstehen, der Spirello-Stand wird ebenfalls neugestaltet und erhält ein angepasstes Design zur Van Helsing‘s Factory. Auch im Merchandising wird es Neuerungen geben: Der Candyshop erhält eine aufwendige Neugestaltung und wird in der neuen Saison im American Diner Stil erstrahlen. Ein neu gestalteter US Army Store wird zudem das Shop-Portfolio erweitern und an die Wasserattraktion „Area 51 – Top Secret“ anlehnen.

Im Rahmen seiner Qualitätsstrategie hat Movie Park Germany auch das mehrjährige Retracking von Deutschlands erster Holzachterbahn „The Bandit“ weiterfortgeführt. Dieses Jahr wurden noch einmal 150 Meter der Fahrstrecke erneuert, sodass nun mittlerweile insgesamt drei Viertel der Gesamtlänge bearbeitet wurden.

Damit noch nicht genug! Wer in der neuen Saison noch mehr filmreifer Action entgegenfiebert, darf sich auf ausgewählte Events freuen. So wird der Cosplay Day dieses Jahr bereits zum dritten Mal stattfinden und den Park in ein buntes Event voller Film- und Gaminghelden verwandeln. Darüber hinaus dürfen die Besucher wieder auf die Pyro Games oder Events wie die Cheerleading Championship gespannt sein. Ein Highlight zum Schluss bilden der Oktober und November mit dem nunmehr 22. Halloween Horror Festival. Dann sorgen erneut über 280 Monster an 23 Eventtagen für die richtige Gruselstimmung.

„Als Deutschlands größter Film- und Freizeitpark haben wir uns dieses Jahr das Ziel gesetzt, das Familienangebot weiter auszubauen und durch neue Attraktionen sowie infrastrukturelle Verbesserungen frische Impulse zu setzen. Auch in 2020 kann die ganze Familie im Movie Park Germany mit über 40 Attraktionen und im Rahmen von zahlreichen Events einen Tag wie im Film erleben“, fasst Geschäftsführer Thorsten Backhaus zusammen. Passend hierzu wurde der Park 2019 auch mit einer Reihe von familienfreundlichen Qualitätssiegeln ausgezeichnet: So hat Movie Park Germany erneut das Prädikat Gold (Nr. 1 der Freizeitparks) von der Welt am Sonntag und Service Value erhalten. Im großen Deutschlandtest von Focus Money wurde der Park „zu Deutschlands besten Freizeit- und Themenparks“ gewählt sowie vom Magazin stern in der Kategorie „beste Freizeitparks Deutschlands“ ausgezeichnet.

Auf noch mehr Hollywood in Germany dürfen sich die Besucher übrigens in 2021 freuen: Drehort und Drehplan für ein neues filmreifes Familienabenteuer stehen bereits fest und Movie Park Germany arbeitet an einem passenden, großen Geburtstagsgeschenk zum 25. Jubiläum. Mehr Infos folgen in Kürze.

###

From InterPark:

MOVIE PARK GERMANY UNVEILS NEW ATTRACTIONS

The film and TV show-themed Movie Park Germany has announced some new attractions and features to mark the beginning of their 2020 season. Guests can look forward to two new rides and an interactive laser walkthrough, with the theme park also investing heavily in new infrastructure and catering facilities.

The first new ride will open to visitors during the spring and will be themed around the puppy rescue team from the popular Nickelodeon TV series PAW Patrol. The new ‘Skye’s High Flyer’ ride takes all members of the family on an exciting flying adventure in the Adventure Bay area of the park. It becomes the third PAW Patrol attraction at the park, with the former Team Umizoomi ride receiving a PAW Patrol makeover as well.

Another ride undergoing a makeover is the MPXpress in the Old West area, which will be rebranded as ‘Lucky Luke – The Ride: The Daltons Break Out’. Movie Park Germany’s marketing director, Manuel Prossotowicz, said: “We have won a strong family license and will redesign the MPXpress with a new storyline around the famous comic and movie character Lucky Luke and give it a fresh coat of paint.”

There will also be a new interactive laser walkthrough in the Studio 7 area, featuring six different scenes where guests equipped with laser weapons become ghost hunters to conquer evil powers and solve a mystery.

Movie Park Germany’s 2020 season opens on March 27, with the rebranded Lucky Luke ride set to open during the summer.

###

From Park World Online:

Curtain up for more family adventures at Movie Park Germany

The stage is set for a new decade of action and cinematic adventures at Movie Park Germany! The script for the 2020 season has been written – and guests can already look forward to three new attractions and adventures with their movie and TV heroes. Already in spring, parents and children can make their rounds over Adventure Bay with the PAW Patrol attraction “Skye’s High Flyer”. During the course of the year, the suspended looping coaster “MPXpress” will be re-themed widely and turned into “Lucky Luke – The Ride: The Daltons Break Out”. In addition, Movie Park Germany will create a new interactive laser walkthrough under the tribune of Studio 7. Germany’s largest movie and amusement park is also continuing its quality strategy and investing extensively in infrastructure and new catering facilities. Hollywood in Germany reopens its doors on March 27 at 10 a.m.

Spot on for three novelties and further strong licenses

New adventures are in the air – bringing along the puppy rescue team of the popular Nickelodeon TV series PAW Patrol. With “Skye’s High Flyer”, parents and children can go on an exciting flight mission in Adventure Bay: “The response to the new PAW Patrol area has been very positive so far.

We were able to attract numerous families with children last year and thus addressed our target group perfectly. Due to the continuing demand for PAW Patrol, we have decided to expand the area with another attraction this year,” said managing director Thorsten Backhaus. “The former ride ‘Team Umizoomi – Number Tumbler’ will find a new place in ‘Adventure Bay’ with a matching PAW Patrol design. Ready for take-off? With “Skye’s High Flyer” the whole family can go for a ride and get a whiff of adventurous air just like the famous canine crew. With this, Movie Park Germany offers a total of three family attractions revolving around the successful children’s TV series PAW Patrol – and, once again this season, invites all its young guests to new experiences with a fitting adventure playground and the puppies’ 15-meter high command tower. In order to grant fans faster access to the PAW Patrol attractions, a new Speedy Pass will also be available this season. A special Nickpass will be available for visitors up to 14 years of age and include the three PAW Patrol attractions as well as numerous other attractions located at Nickland.

The Old West area of the park will also be significantly reinforced by a notable character this year. The man who shoots faster than his shadow is setting up his new home in Germany’s largest movie and amusement park! “With ‘Lucky Luke – The Ride: The Daltons Break Out’ we have won a strong family license and will redesign the ‘MPXpress’ with a new storyline around the famous comic and movie character Lucky Luke and give it a fresh coat of paint,” said marketing director Manuel Prossotowicz. “With this, we can not only bring our Western section further together, but at the same time add an extremely popular character who is known across all generations throughout Europe.”

Movie Park Germany is also aiming for the opening of its new interactive laser walkthrough in Studio 7. Hereby, the park creates a new attraction for a broad target group and extends its portfolio. This is where accuracy in firing is most important! In a total of six different scenes, the guests, equipped with laser weapons, slip into the role of ghost hunters to finally free the city and the saloon of St. Elmo from its evil powers after 140 years, and get to the bottom of the mysterious history of the place. The attraction will be housed in the former premises of “The Walking Dead Breakout” and will open later this year.

Family friendliness first: Large investments in infrastructure and gastronomy this season

Movie Park Germany is also rolling out numerous innovations as part of its long-term quality strategy. This year, the park is investing in the park’s internal infrastructure in order to further expand its family friendliness. The toilet facilities will be renovated and thematically redesigned in the course of the year. To ensure that families can find a suitable place to take a break, more seating facilities will be available in the park. Furthermore, to offer more protection from the sun on hot days, some queuing areas will be shaded. The top priority will be the Nickland area. Numerous facades will also be given a new colour scheme to lend the park a fresh shine.

In the gastronomy sector, the park is expanding its range with new stores and products as well as elaborate redesigns. Movie Park Germany will be the first amusement park in Europe to offer a Dunkin’ Donuts Shop. The popular cult brand will move into the former New York Coffee. Due to the great popularity on Halloween, a completely new churros stand will be permanently built in the western area, the Spirello stand will also be redesigned and have a design adapted to the indoor coaster Van Helsing’s Factory. There will also be innovations in merchandising: The Candyshop will be given a lavish redesign and shine in American Diner style in the new season. A newly designed US Army Store will also expand the shop portfolio and will be based thematically on the water attraction “Area 51 – Top Secret”.

As part of its quality strategy, Movie Park Germany has also continued the several yearlong re-tracking of Germany’s first wooden coaster “The Bandit”. This year, another 150 meters of the track were renewed, so that now three quarters of the total length have been reworked.

But that’s not all! Those who are watching out for even more cinematic action in the new season can look forward to selected events. The Cosplay Day will be held for the third time this year, turning the park into a colorful event full of movie and gaming heroes. Furthermore, visitors can look forward to the Pyro Games or events such as the Cheerleading Championship. A highlight at the end of the year will be in October and November with the 22nd Halloween Horror Festival. Then again, more than 280 monsters on 23 event days will provide the right creepy atmosphere.

“As Germany’s largest movie and amusement park, we have set ourselves the goal of further expanding the family offer and providing fresh impetus through new attractions and infrastructural improvements this year. Even in 2020, the whole family will be able to experience a movie-like day at Movie Park Germany with over 40 attractions and numerous events,” said managing director Thorsten Backhaus. In keeping with this, the park was also awarded a number of family-friendly quality seals in 2019: For instance, Movie Park Germany was again given a Gold rating (No. 1 in amusement parks) by Welt am Sonntag and Service Value. In Focus Money’s major Germany test, the park was voted among “Germany’s best amusement and theme parks” and was also awarded the title as one of “Germany’s best amusement parks” by stern magazine.

###


More Nick: Nickelodeon to Host Kids‘ Choice Awards 2020: Deutschland, Österreich, Schweiz at Europa-Park in Germany!

Additional source: Google Translate, Google.
Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Reddit, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Germany and PAW Patrol News and Highlights!

No comments:

Post a Comment

Have your say by leaving a comment below! NickALive! welcomes friendly and respectful comments. Please familiarize with the blog's Comment Policy before commenting. All new comments are moderated and won't appear straight away.