Monday, November 05, 2018

Nickelodeon Benelux to Premiere 'De Viral Fabriek' Season 2 on Sunday 7th October 2018 [Updated With PR]

Nickelodeon Benelux has once again teamed up with popular YouTube stars for a second season of the networks hit weekly competition series De Viral Fabriek (The Viral Factory), set to premiere at 6:00pm uur on Sunday 7th October 2018 on Nickelodeon Netherlands (Nederland) and Belgium (België; Flanders)! The second season will be presented by Nienke van Dijk and Jasper Publie.


Who doesn't dream of becoming the next big YouTuber, coached along the way by some of today's most popular YouTubers? In Nickelodeon's De Viral Fabriek, eight new teams of young YouTubers will compete with some of the biggest Dutch and Belgian YouTubers!

Following the broadcast of each weeks episode, the battle will continue online, when the contestants place their vlogs on Nickelodeon Nederland's official YouTube channel. Each weeks winner will be determined by the number of likes viewers give each video. The winning kids will then go on to compete against each other in the big live final on Sunday 2nd December 2018, where one lucky winner will win the grand prize: A professional camera package and training from a YouTube professional on how they can build their own successful YouTube channel!

One of the eight teams competing on De Viral Fabriek season two is comprised of Ambachtse Aniek and Ju-lieke, who were selected to compete on the show out from lots of contestant applications.

For the last two weeks, the two young girls from Drechtsteden, in the company of a well-known YouTuber and a Nickelodeon camera crew, we spotted in Drechtsteden. Aniek Groenewout and Ju-lieke Snijders are two enthusiastic vloggers. They continuously film and vlog, but there is still little home-made content produced by them on the internet. Editing the raw film material is something that the girls still find difficult. When Nickelodeon was looking for new contestants for the The Viral Factory season two, the decision to sign up was quickly made. Because how can you learn how to YouTube better than from real YouTubers? The ladies recorded a movie and sent it in. After an selection period, the pair were eventually chosen as one of the 8 participating teams.

De Viral Fabriek has been nominated for a Gouden Stuiver award, the audience prize for the best youth programme. De Viral Fabriek season one was presented by

The Viral Factory is nominated for a Gouden Stuiver for the best youth program.

More information about De Viral Fabriek can be found at http://www.nickelodeon.nl/shows/3723 and http://www.nickelodeon.be/shows/3723.

Update (6/10) - Below is Nickelodeon Benelux's official press release announcing the exciting news, via TVvisie!:

YouTubers Mark Hoekx en Royalistiq coachen Jong YouTube talent in 'De Viral Fabriek'


zaterdag 6 oktober 2018


Foto: Nickelodeon - © Viacom Benelux 2018

Dit najaar krijgt nieuw, jong Youtube-talent weer de kans om gecoacht te worden door de populairste YouTubers van dit moment in het Viacom/Nickelodeon programma 'De Viral Fabriek'.

Tijdens de afleveringen volgen we de deelnemers die, onder leiding van hun coach, een video maken met maar één doel: viral gaan! Onder leiding van 8 van de grootste YouTubers van Nederland en België gaan kids de strijd met elkaar aan.

'De Viral Fabriek' wordt gepresenteerd door Nienke van Dijk en Vlaamse co-host Jasper Publie. De Vlaamse YouTube sterren Morgane Eyletten en Just Jade coachen de deelnemende kids, samen met hun Nederlandse collega's: Mark Hoekx, Royalistiq, Cromotag, Femke Meines, Jill en Bokado. Just Jade komt zelfs weer terug voor het tweede seizoen!


De strijd gaat online verder

Na de TV-uitzending gaat de strijd online verder wanneer de deelnemers hun vlog op het Nickelodeon YouTube-kanaal plaatsen, waar de winnaar van de week bepaald wordt door het aantal likes op de video door de kijkers. Hierna strijden de winnende kids per aflevering tegen elkaar tot de grote live finale. De prijs? Een professioneel camerapakket en een professionele YouTube-training om zo hun eigen kanaal op te bouwen.

Vorig seizoen haalde 'De Viral Fabriek' meer dan 2 miljoen views op YouTube. Dit aankomende seizoen start weer met een aantal veelbelovende duels tussen de YouTube sterren, met de allereerste aflevering op 7 oktober waarin de coaches en kids leren elkaar kennen! Vervolgens gaan de battles van start:

Aflevering 2 (zondag 14 oktober): Jill tegen Mark Hoekx
Aflevering 3 (zondag 21 oktober): Royalistiq tegen Femke Meines
Aflevering 4 (zondag 28 oktober): Cromotag tegen Morgane Eyletten
Aflevering 5 (zondag 4 november): Bokado tegen Just Jade

Daarna vinden de halve finales plaats en op zondag 2 december vindt de spannende live finale plaats om 18.00 uur.

TikTok!

Nieuw dit seizoen is het TikTok-duo Sara Dol (1,4 miljoen TikTokfans) en Casper Feddema (240.000 TikTokfans). Zij dagen ons presentatie duo Nienke en Jasper uit voor een echte TikTok-challenge: meer dan 40.000 likes halen met 7 video’s. Het verliezende duo moet in de finale op 2 december een vieze opdracht doen. Wie redt die +40.000 likes?

'De Viral Fabriek', vanaf zondag 7 oktober iedere zondag om 18.00 uur op Nickelodeon. Meteen na de uitzending kun je de viral video’s van de deelnemers bekijken op het YouTube kanaal van Nickelodeon.

###


From Ambacht.net:

Aniek en Ju-lieke in De Viral Fabriek van Nickelodeon

HENDRIK-IDO-AMBACHT - Twee meiden uit de Drechtsteden in De Viral Fabriek van Nickelodeon. In het nieuwe seizoen van de Viral Fabriek vormen de Ambachtse Aniek en Ju-lieke, samen met een bekende YouTuber, 1 van de 8 teams. Uit heel veel aanmeldingen werden zij geselecteerd voor seizoen 2 van het programma dat vanaf 7 oktober weer elke week bij Nickelodeon te zien zal zijn.

De laatste weken waren de 2 jongedames al, in het gezelschap van een bekende Youtuber en van een cameraploeg van Nickelodeon, op verschillende plaatsen in de Drechtsteden te zien. Aniek Groenewout en Ju-lieke Snijders zijn enthousiaste vloggers. Tenminste dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Ze filmen en vloggen voortdurend, maar toch is er nog maar weinig eigengemaakt materiaal op internet te vinden. Het bewerken van het ruwe filmmateriaal is iets wat de dames nog moeilijk vinden. Toen Nickelodeon nieuwe kandidaten voor de Viral fabriek zocht was de stap om zich aan te melden dan ook snel gezet. Want hoe kan je dit nou beter leren dan van echte YouTubers. De dames namen een filmpje op en stuurden dit in. Na een spannende periode werden zij uiteindelijk gekozen als een van de 8 deelnemende teams.

In het tweede seizoen van Nickelodeon’s wekelijkse show De Viral Fabriek gaat nieuw, jong YouTube-talent opnieuw de strijd met elkaar aan onder leiding van acht van de grootste Nederlandse en Belgische YouTubers.

Na de tv-uitzending gaat de strijd online verder wanneer de deelnemers hun ‘vlog’ op het Nickelodeon YouTube-kanaal plaatsen. De winnaar van de week wordt bepaald door het aantal likes van de kijkers op de video. Hierna strijden de winnende kids per aflevering tegen elkaar tot de grote live finale op 2 december.

Uiteindelijk gaat het niet alleen maar om de eer. De winnaar wordt ook nog eens de eigenaar van een professioneel camerapakket en een YouTube-training om zo hun eigen kanaal op te bouwen.

De Viral Fabriek is genomineerd voor een Gouden Stuiver, de publieksprijs voor het beste jeugdprogramma en wordt gepresenteerd door Nienke van Dijk en Jasper Publie.

De Viral Fabriek is vanaf 7 oktober iedere zondag om 18.00 uur te zien op Nickelodeon.

###

Also, from De Kombinatie:

Ambachtse vlogsters in De Viral Fabriek

In het nieuwe seizoen van de Viral Fabriek vormen de Ambachtse Aniek en Ju-lieke, samen met een bekende YouTuber, 1 van de 8 teams. Uit heel veel aanmeldingen werden zij geselecteerd voor seizoen 2 van het programma dat vanaf 7 oktober weer elke week bij Nickelodeon te zien zal zijn.

H.I.Ambacht - De laatste weken waren de twee jongedames al, in het gezelschap van een bekende Youtuber en van een cameraploeg van Nickelodeon, op verschillende plaatsen in de Drechtsteden te zien. Aniek Groenewout en Ju-lieke Snijders zijn enthousiaste vloggers. Tenminste dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Ze filmen en vloggen voortdurend, maar toch is er nog maar weinig eigengemaakt materiaal op internet te vinden. Het bewerken van het ruwe filmmateriaal is iets wat de dames nog moeilijk vinden. Toen Nickelodeon nieuwe kandidaten voor de Viral fabriek zocht was de stap om zich aan te melden dan ook snel gezet. Want hoe kan je dit nou beter leren dan van echte YouTubers. De dames namen een filmpje op en stuurden dit in. Na een spannende periode werden zij uiteindelijk gekozen als een van de acht deelnemende teams.

Jong talent

In het tweede seizoen van Nickelodeon's wekelijkse show De Viral Fabriek gaat nieuw, jong YouTube-talent opnieuw de strijd met elkaar aan onder leiding van acht van de grootste Nederlandse en Belgische YouTubers.

Na de tv-uitzending gaat de strijd online verder wanneer de deelnemers hun 'vlog' op het Nickelodeon YouTube-kanaal plaatsen. De winnaar van de week wordt bepaald door het aantal likes van de kijkers op de video. Hierna strijden de winnende kids per aflevering tegen elkaar tot de grote live finale op 2 december.

Eigen kanaal

Uiteindelijk gaat het niet alleen maar om de eer. De winnaar wordt ook nog eens de eigenaar van een professioneel camerapakket en een YouTube-training om zo hun eigen kanaal op te bouwen.

###

Also, from Ambacht.net:

Femke Meines coacht Aniek en Ju-Lieke in de Viral Fabriek


Femke Meines coacht Aniek en Ju-Lieke in de Viral Fabriek

HENDRIK-IDO-AMBACHT - Eindelijk weten ze wie hun coach wordt in de Viral Fabriek. De Ambachtse Aniek en Ju-lieke vormen in het nieuwe seizoen van de Viral Fabriek, samen met een Femke Meines, 1 van de 8 deelnemende teams. Uit heel veel aanmeldingen werden zij geselecteerd voor seizoen 2 van het programma dat vanaf 7 oktober weer elke week bij Nickelodeon te zien is.

In de aflevering van 7 oktober was te zien dat Aniek Groenewout en Ju-Lieke Snijders werden uitgekozen door coach Femke Meines. Femke is bij het grote publiek bekend geworden door haar winst in 2012 van het Junior Songfestival. Daarna begon ze te acteren en kreeg steeds meer volgers op haar YouTube kanaal. Inmiddels hebben de twee 9-jarige meiden, samen met hun coach Femke, in Hendrik-Ido-Ambacht en directe omgeving hun viral video opgenomen.

Per aflevering strijden steeds twee teams tegen elkaar. De video van Femke, Aniek en Ju-Lieke is te zien in de uitzending van zondag 21 oktober. Direct na de tv-uitzending gaat de strijd nog 3 dagen online verder wanneer de beide teams hun ‘vlog’ op het Nickelodeon YouTube-kanaal plaatsen. De winnaar van de week wordt bepaald door het aantal likes van de kijkers op hun YouTube video. Een van de twee teams gaat door naar de volgende aflevering en maken opnieuw een viral video. De winnende teams strijden steeds weer tegen elkaar tot uiteindelijk de grote live finale op 2 december.

Het gaat niet alleen maar om de eer. De winnaar wordt ook nog eens de eigenaar van een professioneel camerapakket en een YouTube-training om zo hun eigen kanaal op te bouwen.

Kijk dus zondag 21 oktober om 18.00 uur op Nickelodeon naar de Viral Fabriek en stem, direct na de uitzending, massaal online op de video van de Ambachtse meiden en help ze een ronde verder. Stemmen kan t/m woensdag 24 oktober.


###

Also, from bd.nl:

Vlogster Isa van Uden in halve finale Viral Fabriek

DEN DUNGEN - Isa van Uden (9) uit Den Dungen is door naar de halve finale van de Viral Fabriek. Op spectaculaire wijze wist ze in haar vlog van een auto een vouwpakketje te maken.


Vlogster Isa van Uden is doorgedrongen tot de halve finale van de Viral Fabriek.

En die vlog leverde duizenden ‘duimpjes’ op. Genoeg voor een halve finale-plek bij het programma Viral Fabriek dat Nickelodeon uitzendt. Op zondag 11 november is Isa ‘s avonds weer te zien. Dan mogen mensen ook weer stemmen op haar nieuwe vlog die zich afspeelt in een supermarkt.

Tot en met 14 november kunnen kijkers hun stem uitbrengen. Als de Dungense vlogster daar goed scoort, mag ze naar de finale op 2 december.

Isa van Uden heeft inmiddels 5000 flyers besteld. Daarmee houdt ze een winactie. Als ze door gaat naar de finale, en mensen hebben via de winactie gestemd, maken ze kans om mee naar de tv-finale te mogen.



Meer Nick: Nickelodeon Benelux to Fully Premiere New Series on 13th Oct. 2018; Theme Song Sung by FOURCE!

Originally published: Friday, September 28, 2018.

Additional sources: DeepL Translator, Google Translate, CooleSuggesties.
Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Google+, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Netherlands, Nickelodeon Belgium and De Viral Fabriek News and Highlights!

No comments: