Tuesday, May 11, 2021

ViacomCBS to Launch NickMusic in Poland on June 1

ViacomCBS Poland (Polska) has announced plans to launch NickMusic, Nickelodeon's music channel for kids in the country on Tuesday 1st June 2021! The channel will host the most popular artists among children aged 6-11.


NickMusic is a dedicated 24-hour music channel for kids, offering a dedicated 24-hour music channel for kids featuring chart-topping hits by the world’s most popular artists. From Ariana Grande, Ed Sheeran, Justin Timberlake and The Weeknd to Sia, Dua Lipa and Taylor Swift, Nick Music is curated by Nickelodeon with a line-up of the latest music videos and Top 40 hits kids will love.

It's also currently unknown what feed NickMusic Polska will use - whether it's own independent feed, the "global" NickMusic feed, or NickMusic USA.

ViacomCBS describes the launch of NickMusic as a natural step in entering the Polish market with a music offer for the next generation: ViacomCBS' music portfolio includes, among others, MTV 90s, MTV Hits and MTV 00s - explains Agnieszka Odachowska, PR manager of ViacomCBS in Poland, owner of NickMusic.


NickMusic will not broadcast any advertising or sponsorships. The channel is already available in the United States, Belgium, Australia, New Zealand, Latin America, Brazil and the Netherlands, among others.

ViacomCBS denies that the launch of NickMusic will marks the end of the MTV brand. MTV has the highest brand recognition amongst youth (at the level of 98%) and is currently present in 181 countries.

MTV Music 24 launched in March 2020, when it replaced MTV Music, which itself replaced Viva Polska in Poland in 2017.

From Press.pl:

Właściciel MTV uruchomi w czerwcu muzyczny kanał dla dzieci od 6 do 11 lat

NickMusic zastąpi MTV Music 24 (fot. materiały prasowe)

W czerwcu na polski rynek trafi NickMusic, telewizyjny kanał muzyczny dla dzieci. Zajmie miejsce MTV Music 24.

Na antenie NickMusic pojawią się wykonawcy najpopularniejsi wśród dzieci w wieku 6-11 lat, jak Ariana Grande, Ed Sheeran, Dua Lipa czy Justin Timberlake. - To naturalny krok wychodzenia na rynek z ofertą muzyczną dla kolejnych pokoleń: w naszym portfolio znajdują się między innymi MTV 90s, MTV Hits czy MTV 00s - wyjaśnia Agnieszka Odachowska, PR manager ViacomCBS w Polsce, właściciela NickMusic.

NickMusic nie będzie emitować reklam i komunikatów sponsorskich. Kanał dostępny jest już m.in. w Stanach Zjednoczonych, Belgii i Holandii.

Od września 2020 roku w Polsce nadaje 4fun Kids (4fun TV) z muzyką dziecięcą, adresowany do widzów w wieku 1-8 lat.

ViacomCBS zaprzecza, że uruchomienie NickMusic oznacza wygaszanie marki MTV. Agnieszka Odachowska przypomina, że MTV ma najwyższą rozpoznawalność na świecie jako marka młodzieżowa (na poziomie 98 proc.) i jest obecna w 181 krajach. - To chyba najlepszy dowód na to, że nie zamierzamy zawieszać jej w Polsce, a wręcz przeciwnie - na jej bazie budujemy dopasowaną ofertę dla zmieniającego się odbiorcy - stwierdza. 

NickMusic zastąpi MTV Music 24 (do marca 2020 roku MTV Music), który w 2017 roku zajął w Polsce miejsce Vivy Polska. 

Pod marką Nickelodeon nadają w Polsce kanały Nickelodeon, Nick Jr i Nicktoons. W portfolio ViacomCBS na polskim rynku są również m.in. Paramount Channel i Comedy Central.

(KOZ, 11.05.2021)

###



Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Reddit, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Poland and Nick Music News and Highlights!

No comments:

Post a Comment

Have your say by leaving a comment below! NickALive! welcomes friendly and respectful comments. Please familiarize with the blog's Comment Policy before commenting. All new comments are moderated and won't appear straight away.