Tuesday, December 22, 2020

Nickelodeon Latin America to Air 2020 Bolo Fest de Liverpool Special

¡Nick en #BoloFest 2020! | Latinoamérica | Nickelodeon en Español


¡Nick y Bala se suman al clásico desfile de Bolo, el oso favorito de todos, en su primera edición virtual del #BoloFest junto a Santa! ¡Dale play y diviértete junto a tus personajes favoritos cuantas veces quieras!

El Bolo Fest 2020 trae sorpresas como la alfombra rosa y entrevistas exclusivas a personajes entrañables. Sumérgete en la magia de la Navidad con Bolo, Santa y muchísimos personajes del mundo Nick. Encontramos a Bala, los queridos Paw Patrol y al equipo de Lego City Adventures, ¿ustedes vieron a alguien mas?

Nick News Mini:
 Nickelodeon Latin America (Latinoamérica) is slated to air a a brand new special featuring México City's 2020 Bolo Fest de Liverpool, a Christmas event, which will be held virtually this year due to the on-going COVID-19 (coronavirus) pandemic, on Saturday 12th December 2020!



From LuisGyG:

El Bolo Fest 2020 de Liverpool será virtual: Esto debes saber.

Podrás verlo en realidad virtual, y por televisión.

Este 2020 nos ha cambiado a todos, pero eso no impide que pasemos un buen rato en familia. Por eso el Bolo Fest de Liverpool ahora será virtual.

Se trata del desfile que da inicio a la temporada navideña, y ahora todos podremos verlo en la comodidad de nuestra casa.

Bolo Fest 2020 de Liverpool

Detalles del Bolo Fest 2020 de Liverpool.

Por primera vez el desfile se realizará en un formato digital de realidad virtual y aumentada. Para ello harán uso de tecnologías como animación 3D, motion picture, mapping láser, y fotogrametría.

Justo para que disfrutes de la experiencia completa, podrás recoger cardboards especiales en más de 40 tiendas Liverpool hasta agostar existencias en la compra de un peluche de Bolo.

Esta sexta edición del Bolo Fest podrá ser visto en realidad virtual el próximo 14 de diciembre a las 10 horas por el canal de YouTube de “La mejor juguetería” de Liverpool.

También podrás verlo en canales de televisión. El 11 de diciembre por Canal 5, y el 12 de diciembre en Canal 7, Cartoon Network, y Nickelodeon.

Entre las marcas participantes están Spinmaster, Lego, Hasbro, Mattel, y Playmobil. También Discovery, Cartoon Network, Xbox, Nintendo, y Citibanamex.


From Milenio:

Bolo Fest ofrecerá una fiesta de realidad virtual y aumentada

El magno desfile con el que se da la bienvenida a la Navidad cambia su formato por la pandemia, para mantener la ilusión de niños y grandes en la temporada decembrina

Este año el 'Bolo Fest' de Liverpool se llevará a cabo de forma virtual (ESPECIAL).

Bolo se adapta a los tiempos de pandemia, por lo que su sexto desfile será en realidad virtual y aumentada el próximo 14 de diciembre.

La alegría de los personajes que acompañan al clásico osito y el colorido que se ha apreciado en años anteriores, a lo largo del Bolo Fest con el que se da la bienvenida a la Navidad, ahora se hará realidad en un evento sin precedentes, gracias a la tecnología.

La nueva dinámica, en la que se usarán tecnologías como animación 3D, motion capture, mapping láser y fotogrametría, que se han usado en películas “Avatar” y “Titanic” y eventos deportivos de Alemania, Corea y Estados Unidos; es una medida para proteger a todas las familias que acuden a la cita desde 2015 cuando se hizo el primer recorrido.

Por lo que está garantizada la diversión para niños y adultos, quienes podrán apreciar de la inédita experiencia y acompañar en su travesía navideña a Bolo con unos cardboards especiales para poder disfrutar de la realidad virtual, los cuales ya se entregan en más de 40 tiendas, en la compra de un peluche de Bolo.

La fiesta navideña del Bolo Fest que organiza Liverpool y en la que personajes como los protagonistas de Paw Patrol, Los Osos Cariñosos y Bob Esponja forman parte de la diversión; se podrá disfrutar a través del canal oficial de YouTube de la Juguetería Liverpool. [https://www.youtube.com/channel/LaMejorJugueteríaLiverpool].

Sin embargo, con la intención de que ningún pequeño se quede sin disfrutar de la convivencia, el desfile también se transmitirá por diferentes canales, como: Canal 5, Canal 7, Cartoon Network. Discovery y Nickelodeon.

Claves

El Bolo Fest se ha realizado en cinco ocasiones anteriores con la participación de los personajes infantiles más populares como Las chicas super poderosas, Bob Esponja y Dora la Esploradora.

Otra de las particularidades del espectáculo es que a lo largo del recorrido se presentan cantantes, por lo que CNCO, Karol Sevilla, Piso 21 y Mané de la Parra, así como los integrantes de Timbriche han sido parte del show.}

​###

Official Reality Kraft press release via PR Newswire:

Reality Kraft Announces the Airing of the First All-Digital, 3D Animated Christmas Parade Special: Bolofest 2020

A collaboration of 172 Artists across 6 countries work virtually due to COVID-19 and deliver a one-hour Liverpool Bolofest 3D animated Christmas parade special, combined with an AR and VR version in just 3 months.

LOS ANGELES, Dec. 22, 2020 /PRNewswire/ -- Reality Kraft today announces that it has delivered a 1-hour 3D animated TV Christmas Parade TV Special combined with a version in VR, and a fully integrated AR application for the famous annual Liverpool Bolofest Christmas Parade, which aired on Televisa, TV Azteca, Cartoon Network, Nickelodeon, Discovery Kids, as well as Cinepolis Klik, and Boomerang.

Reality Kraft, specializing in high-end, fully integrated experiences in AR, VR and MR as well as 3D animation, was called upon by Liverpool, the largest retailer in Mexico to create this year's parade digitally, as well as a fully integrated AR and VR experience.

Reality Kraft delivered the 3D animated one-hour TV show which included animating and bringing to life such major brands as Lego, Disney, Mattel (Hot wheels & Barbie,) Hasbro (Baby Alive/Baby Grows Up), Spinmaster (Batman, Hatchimal Pixies and Bakugan), Cloudy, Playmobil (Ever Dreamerz) Cartoon Network We Bare Bears, Nickelodeon Paw Patrol, and a collaboration with Discover Kids Mini Beat Power Rockers. As a result of the way the parade was presented this year, all the main toys in the parade sold out in 48 hours in 131 stores.

"Originally, we were asked to provide augmented reality for their annual live parade, but due to COVID-19, they needed to cancel the parade 4 months before the event. So we offered to do the entire parade digitally, instead of having people marching with balloons and traditional floats, we could do something completely different and have the toys come to life and they would be the stars of the parade," said David Dozoretz, a veteran of Hollywood and Lucas Film, and director of the show. "It was particularly challenging as a result of the global lockdown due to COVID-19, and the 3.5-month timeframe to deliver - meaning we had to do the entire production virtually without ever meeting face to face or in a studio," said Maria Elvira Perez Morad, studio Executive Producer. "It took a team of 172 artists spanning the globe including the USA, 8 states in Mexico, Peru, Colombia, Canada, and Germany to make this happen in such a short time," said Gabriel Castillo Martinez, Executive Creative Producer.

"Reality Kraft created one of the most advanced AR experiences ever created showing where the future of filmmaking is going hand in hand with the new technologies. The extremely fast production of Bolofest 2020 and its worldwide coordination proves that new technologies lead to new business models and production optimizations. In the future, new technology like VR & AR combined with traditional programming will play a significant role in shaping the new more immersive entertainment industry," said Sven Schreiber, one of the Reality Kraft's founders & CTO.

"We wanted to be sure that the Children were not disappointed this year by cancelling the event. We felt it was important to keep our annual parade tradition, something the children look forward to every year, and not let these trying times or circumstances deprive them of the happiness and joy that the parade brings," said Santiago Landaverde Tello, Liverpool Marketing Manager. "This year the parade TV ratings were the highest of any previous year, which means we succeeded in bringing Christmas joy, hope and happiness to all of our Children. We want to Thank Reality Kraft, Co-Producers Hugo Salgado Bolanos, Daniel Martinez Alvarez, their entire team, and all the brands that participated to make this year's parade one of the best ever," said Santiago.

Reality Kraft has offices worldwide including USA, Mexico, Germany, China and Korea.  

For more information contact Reality Kraft at:  info@realitykraft.com

###


Originally published: Tuesday, December 01, 2020.

Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Reddit, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Christmas on Nickelodeon The Américas News and Highlights!

No comments:

Post a Comment

Have your say by leaving a comment below! NickALive! welcomes friendly and respectful comments. Please familiarize with the blog's Comment Policy before commenting. All new comments are moderated and won't appear straight away.