Monday, November 04, 2019

Viacom Nordics Taps Erik Petersen as Head of New Business

Viacom International Media Networks (VIMN) Nordics has named Erik Petersen as its Head of New Business, a newly established role at the media company. The appointment is part of Viacom's international investment in events and experiences. Petersen took on the role at Viacom Nordics in October 2019.


Petersen comes from Visit Sweden, where he worked for eleven years in various roles, including Senior Business Development Manager and Head of KAM and Partnerships | Operational Management Team. At VIMN Nordics, Erik has been given the title of head of new business and the responsibility for developing the company's Nordic off-screen offerings.

Petersen studied at Växjö University, where he received a Bachelor in Marketing.

Jesper Dahl, General Manager (GM) for Viacom in the Nordics, said in a press release:

"Our brands have always held a strong position even off-screen with from our MTV Gala, the club concept Club MTV, children's events such as the Nickelodeon Kids' Choice Awards, Slime Time and the live PAW Patrol show to name a few. Now we have hired Erik to further develop our local offerings and to bring us even closer to our audience."

"As our experiences become increasingly digital, the desire for physical experiences and opportunities to meet the brands, personalities and characters we see on screen in real life also increases. There are great opportunities in Viacom's portfolio of strong and iconic brands and I look forward to further developing Viacom's Nordic presence and increasing interaction with our viewers", added Petersen.

Viacom International Media Networks (VIMN) is the international arm of Viacom, one of the largest media groups in the United States. Viacom has an extensive portfolio of leading international brands and properties including Nickelodeon, MTV, Comedy Central and Paramount. Through television, film, digital media, live events, merchandise and solutions, its brands connect with diverse, young and young at heart audiences in more than 180 countries.

From Dagens Media:

Erik Petersen ny head of business på Viacom

Viacom norpar Visit Swedens försäljningschef Erik Petersen

Erik Petersens nyetablerade roll är en del av Viacoms internationella satsning på events och upplevelser.

Den roll som Erik Petersen kliver in i på Viacom International Media Networks Nordics (VIMN Nordics) är ny, och etableras på flertalet av mediehusets marknader. Detta som en del av bolagets internationella satsning på events och upplevelser.

Erik Petersen kommer senast från Visit Sweden där han jobbat i elva år. De senaste två åren har han varit försäljningschef med ansvar för affärsutveckling och strategi. På Viacom får Erik titeln head of new business och ansvaret för att utveckla företagets nordiska off screen erbjudanden.

Jesper Dahl som är nordisk vd på Viacom, kommenterar rekryteringen i ett pressmeddelande:

– Våra varumärken har alltid haft en stark ställning även utanför skärmen med alltifrån våra MTV-galor, klubbkonceptet Club MTV, barnevents som Nickelodeon Kids Choice Awards, Slime Time och liveshowen Paw Patrol för att nämna några. Nu har vi tagit in Erik för att ytterligare utveckla våra lokala erbjudanden och ta oss ännu närmare vår publik, säger han.

Erik Petersen tillträdde som head of new business på Viacom Nordics i oktober.

– När våra upplevelser blir allt mer digitala ökar även suget efter fysiska upplevelser och tillfällen att möta de varumärken, personligheter och karaktärer vi ser på skärmen i verkliga livet. I Viacoms portfölj av starka och ikoniska varumärken finns stora möjligheter och jag ser fram emot att vidareutveckla Viacoms nordiska närvaro och öka interaktionen med våra tittare, kommenterar Erik Petersen.

Media Networks ägs av Viacom som är en av USA:s största mediekoncerner. Viacom har i sin portfolio kanaler som MTV, VH1, MTV2, MTVN HD, Nickelodeon, Comedy Central och VH1 Classic. Bolaget sänder tv i cirka 170 länder.

###

In additional news, VIMN Nordics has launched MTV Radio in Denmark, reaching more than 90% of the Danish household via DAB, FM, the MTV Radio app and website! MTV Radio launched with the morning show MTV Breakfast Club with Rikke Gøransson and Oliver Bjerrehuus and the afternoon show MTV Rush Hours with Simone Rosenborg.

More Nick: Nickelodeon Scandinavia Launches 'Nick Stories', A New Subscription-Based Digital Reading Service for Kids!

Additional source: Google Translate.
Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Reddit, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Nordics News and Highlights!

No comments: