Wednesday, January 23, 2019

Nickelodeon Latin America Sees Significant Ratings Growth in Argentina

Nickelodeon Latin America (Latinoamérica) reported a ratings growth of 41 percent in December 2018 compared to the same month in 2017 in the channel's target demo of children aged 4-to-11 in Argentina, according to data from Kantar IBOPE!


The ratings gains help position Nickelodeon Argentina are one of the top 3 pay television channels for children in the country. Helping Nick to achieve this significant ratings gain included Nickelodeon productions such as The Loud House, The Adventures of Kid Danger, Bunsen Is a Beast, and Kally's Mashup, the second season of which is set to premiere on the channel on Monday 18th February 2019 at 19:00.

"These results demonstrate the deep knowledge we have about our audience and the unparalleled quality of our diverse content," said Tatiana Rodríguez, Senior Vice President (SVP) of Programming & Creative Strategy for Nickelodeon Latin America. "We continue betting on stories that represent the kids of today. Working for the youngest is a big responsibility, the little ones are sponges that absorb all the messages and for that reason we feel that we have the responsibility to entertain them in a fun way".

Darío Turovelzky, the newly named SVP of Global Contents at Viacom Americas, added: "We work to strengthen Nickelodeon's content and programming strategy to consolidate it as a leading brand in the target audience of children in Argentina. The great performance is the result of teamwork in Southern Cone and Regional teams that drives us to continue on this path of growth that gives us great satisfaction, reinforcing the core values ​​of Nickelodeon."

From TVNIÑOS:

Nickelodeon registra crecimiento de sintonía en Argentina

De acuerdo a datos de Kantar IBOPE, Nickelodeon informó que durante diciembre obtuvo un crecimiento en rating del 41 por ciento comparado al mismo mes del año anterior en el target de niños de 4 a 11 años en Argentina.

De esta manera, el canal se posicionó en el top 3 de los canales de televisión paga infantiles en el país. Entre los destacados de programación se encuentran producciones como The Loud House, Las aventuras de Kid Danger, Bunsen es una bestia y Kally’s Mashup. La segunda temporada de esta serie se lanzará el 18 de febrero.

“Estos resultados demuestran el conocimiento profundo que tenemos sobre nuestra audiencia y la inigualable calidad de nuestros diversos contenidos”, dijo Tatiana Rodríguez, VP sénior de programación y estrategia creativa de Nickelodeon Latin America. “Seguimos apostando por historias que representen a los chicos de hoy en día. Trabajar para los más jóvenes es una gran responsabilidad, los pequeños son esponjas que absorben todos los mensajes y por ello sentimos que tenemos la responsabilidad de entretenerlos de una manera divertida”.

Darío Turovelzky, VP sénior de contenidos globales de Viacom Américas, agregó: “Trabajamos para fortalecer con contenido y estrategia de programación a Nickelodeon para consolidarla como marca líder en el target de niños en Argentina. El gran desempeño es consecuencia de un trabajo en equipo de Cono Sur y Regional que nos impulsa a continuar en este camino de crecimiento que nos da mucha satisfacción, reforzando los valores principales de Nickelodeon”.

###

More Nick: Viacom International Studios Greenlights 'Noobees' Season 2 for Nickelodeon Audiences in Latin America and Brazil!

Additional sources: Google Translate, DeepL Translator, Wikipedia.
Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Reddit, Google+, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Latin America News and Highlights!

No comments: