Thursday, November 01, 2018

Nickelodeon Benelux Teams Up with Dutch Supermarket Hoogvliet for New Kids Healthy Eating Initiative

Nickelodeon Benelux has teamed up with Dutch supermarket Hoogvliet to launch a brand-new initiative to inspire children to eat more healthily!


In recent years, there has been a strong trend in Europe in which consumers have become more increasingly aware of the food they buy and eat. However, a group that still lags behind this trend is often the children's. Hoogvliet wants to change this, and have partnered with Nickelodeon to launch a new Nickelodeon children's fruit concept.


In the initiative, to encourage children to eat more fruit, children who take a Nickelodeon-branded fruit bowl filled with 120g of grapes, tomatoes, cucumbers or pepper punnets to school are rewarded with a reward card that will be inside each bowl. The idea of the initiative is that, by the time kids have collected 32 cards, they will have got acclimatised to healthy snacks, and thus will continue to eat more healthily. When they have collected all the 32 cards, they will double as a Happy Families card game.


The trend towards eating healthily continues strongly, and even schools try to get children to eat fruit by obliging parents to give children a healthy snack.

Each pack will feature popular Nickelodeon characters, such as SpongeBob SquarePants, the Teenage Mutant Ninja Turtles, Shimmer and Shine (Shimmer en Shine) and PAW Patrol.


To promote the healthy Nickelodeon snacks, Hoogvliet have designed colourful eye-catching display cabinets, designed to encourage children to ask their parents to buy fruit for them.


The Nickelodeon Fruit Bowls will launch at retail in November (week #44), and will be priced at €1 per bowl. The range will also be adding more Nickelodeon Fruit Bowls in the coming months, as well as a box filled with tangerines. When empty, the box can be used as a toy to play with. A good example of healthy food utilising responsible packaging. For more information, please visit www.juisy.com


The news follows Nickelodeon teaming up with HillFresh International for a multi-year programme in Europe to offer a range of Nickelodeon-branded healthy snacking produce for children in October 2017.


From AGF.nl:

Hoogvliet gaat voor gezond met Nickelodeon kinderfruit

De afgelopen jaren is er een sterke trend gaande in Europa waarin consumenten steeds meer bewust zijn van de voeding die ze kopen. De doelgroep die daar nog in achter blijft, zijn vaak de kinderen. Met een nieuw Nickelodeon kinderfruit concept wil Hoogvliet hier verandering in brengen. Kinderen die een fruitbakje meenemen naar school met 120g druiven, tomaten, komkommers of paprika’s krijgen als beloning in elk bakje een kwartetkaart. Nadat de kinderen 32 kaarten hebben verzameld, is het de bedoeling dat ze gewend zijn geraakt aan het gezonde tussendoortje en op die manier gezond blijven eten.

De trend van gezond eten zet sterk door en zelfs in scholen wordt geprobeerd kinderen aan het fruit te krijgen door ouders te verplichten kinderen een gezond tussendoortje mee te geven. “Die aanpak van verplichten leek ons niet de beste manier,” aldus Stephan Schneider, marketing manager HillFresh. "We willen kinderen op een positieve manier verleiden om te kiezen voor een gezond product waardoor zij zelf de keuze maken voor gezond fruit. Met dit nieuwe Nickelodeon fruit belonen we de kinderen direct voor hun gezonde eetlust en willen we ervoor zorgen dat ze met die beloning andere kinderen enthousiasmeren om ook voor gezond te gaan."

“Hoogvliet is blij met het nieuwe initiatief. De kleurrijke displays in de winkel zijn een echte aandachttrekker waardoor kinderen zelf aan hun moeder gaan vragen of ze fruit mogen.” volgens Ed van Venrooij category manager AGF bij Hoogvliet. “Op de eerste plaats is gezonde voeding voor Hoogvliet altijd erg belangrijk geweest. Ons bedrijf heeft zich namelijk altijd gericht op families met kinderen en daar hoort ook een gezond eetpatroon bij. Overal in de winkel zij er dingen om kinderen te vermaken. Zo hebben we in de winkel zingende poppen en is er een klimauto te vinden. Met het nieuwe kinderconcept benadrukken we maar weer dat we de ideale supermarkt zijn voor de ouders van vandaag.”

“De keuze voor Nickelodeon als partner voor gezond fruit was logisch,” aldus Stephan Schneider. “Nickelodeon is in vrijwel heel Europa marktleider met hun vele tv zenders en diverse programma’s. Ze spreken miljoenen kinderen in heel Europa aan met hun bekende figuren zoals Spongebob, de Turtles, PAW Patrol en de vele andere karakters. Vanaf het moment dat we met elkaar in gesprek raakten over het stimuleren van gezonde voeding onder kinderen was er gelijk een klik tussen de verschillende partijen en wilden we dit mogelijk maken.” Voor wat betreft de snackgroenten hebben we in TNI een schitterende partner gevonden in Hollandse snackgroenten. Een vooraanstaande partner die ook het belang van kinderen in aanraking brengen met gezonde snackproducten onderstreept.

Het nieuwe kinderfruit ligt vanaf november in de winkel en is de verkrijgen voor de prijs van € 1,- per bakje. De komende maanden staan er nog andere toevoegingen van Nickelodeon kinderfruit op het programma zoals ook een speeldoos gevuld met mandarijnen. De doos kan na consumptie gebruikt worden om mee te spelen. Een goed voorbeeld van gezond eten dat ook nog eens verantwoord verpakt is. Meer informatie: www.juisy.com

Nickelodeon kinderfruit is vanaf week 44 beschikbaar bij Hoogvliet supermarkten.

Voor meer informatie:
HillFresh International B.V.
Stephan Schneider
T: 0180 -898 -027

###

Meer Nick: No Job Is Too Big, No Pup Is Too Small! 'PAW Patrol Live: De Grote Race' To Visit The Netherlands And Belgium For First Time During Summer 2019!

Additional sources: DeepL Translator, Google Translate, Google.co.uk.

Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Google+, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Netherlands and Nickelodeon Belgium News and Highlights!

No comments:

Post a Comment

Have your say by leaving a comment below! NickALive! welcomes friendly and respectful comments. Please familiarize with the blog's Comment Policy before commenting. All new comments are moderated and won't appear straight away.