Wednesday, January 14, 2015

Viacom International Media Networks (VIMN) Poland Hails 2014 A Ratings Success For Nickelodeon And Comedy Central

Viacom International Media Networks (VIMN) Polska has announced in the following press release, from VIMN Polska's press website, vimn.pl, the very exciting Nickelodeon International news that 2014 was a year of success for Nickelodeon Poland (Polska) and Comedy Central Poland (Polska)!


A great performance by Nickelodeon Poland throughout 2014 helped the channel secure the coveted title of the most popular children's station in Poland. Favourite children's shows such as "Sam & Cat", "Breadwinners", "SpongeBob SquarePants," "iCarly" and "Kung Fu Panda: Legends of Awesomeness" attracted 5.8% audience share, which represents an increase of over 11% compared to 2013 (in the 4-12 age group). The best day in the history of the Polish version of the world's number one children's channel was on Thursday 9th October 2014, when Nickelodeon Poland reached up to a 11.2% share in the target group of 4-12 years!

The ratings increase is the result of hit Nickelodeon content and special localised stunts that the channel regularly organises, including „Dołącz Do Nickelodeon", „Twoje Lato z Nickelodeon” and „Zanurz się w niezwykłości Nickelodeon”.

With so many successes in 2014, VIMN Polska is confident that 2015 will be even more interesting for the company.

Original Viacom International Media Networks (VIMN) Polska Press Release:

Świetny rok stacji Nickelodeon i Comedy Central

Koniec roku to czas podsumowań i rankingów. Ubiegły rok 2014 był szczególnie udany dla stacji Nickelodeon Polska i Comedy Central Polska. Ciekawa propozycja programowa, która przełożyła się na wysokie wyniki oglądalności oraz angażujące akcje komunikacyjne sprawiły, że dla obu stacji był to rok pełen sukcesów.


Świetne wyniki oglądalności w 2014 roku zapewniło stacji Nickelodeon Polska tytuł najpopularniejszej stacji dziecięcej w Polsce. Ulubione dziecięce programy, takie jak „Sam i Cat”, „Piekaczki”, „Spongebob Kanciastoporty”, „iCarly” czy „Kung Fu Panda” w 2014 przyciągnęły przed telewizory 5.8% Shr, co stanowi wzrost o ponad 11% w stosunku do 2013 roku (w grupie 4-12). Najlepszym dniem w dotychczasowej historii stacji był 9. Października 2014, kiedy stacja Nickelodeon Polska osiągnęła aż 11.2% Shr w grupie docelowej 4-12 lat.

Tak duże zainteresowanie ze strony młodych widzów jest rezultatem zarówno ciekawej oferty programowej Nickelodeon Polska, jak i angażujących akcji specjalnych, które stacja systematycznie organizuje. Marcowy konkurs „Dołącz Do Nickelodeon” w ramach którego dzieci wykonywały swoją wersję piosenki Nickelodeon, czy letnia akcja „Twoje Lato z Nickelodeon” zachęcająca młodych widzów do stworzenia letnich pocztówek z wakacji, pobudzały dziecięcą kreatywność. Ta sama idea przyświecała kolejnym wydarzeniom, takim jak kampania „Zanurz się w niezwykłości Nickelodeon” umożliwiająca stworzenie własnego programu z ulubionymi serialami, czy świąteczny generator życzeń, dzięki któremu polskie dzieciaki złożyły rekordową ilość 60 000 ciepłych życzeń.

- W Nickelodeon zawsze kierujemy się dewizą „Dzieciaki górą!” – mówi Daniel Reszka, VP, Marketing & Product. - Wszystkie nasze programy i akcje specjalne przygotowane są tak, by bawić i uczyć naszych młodych widzów, zaszczepiać w nich ciekawość świata i otwartość, a wyniki oglądalności potwierdzają, że nasi widzowie to doceniają. Dzięki temu stacji Nickelodeon zajmuje pierwsze miejsce wśród stacji dziecięcych – dodaje Daniel Reszka.

Uzupełnieniem ciekawej oferty programowej Nickelodeon Polska jest strona internetowa nick.com.pl zawierająca bogatą bibliotekę klipów, gier i materiałów interaktywnych związanych z ulubionymi serialami. Ciekawe i angażujące treści oferuje również międzynarodowy profil stacji na facebooku, która skupia ponad 26 milionów widzów z całego świata, w tym 440 tysięcy fanów z Polski.

W mijającym roku stacja Comedy Central Polska zanotowała bardzo dobre wyniki oglądalności – w grupie 16-49 AMR w 2014 był 11% wyższy niż w roku 2013, a SHR w 2014 o 6% wyższy niż w 2013. W grupie docelowej 18-34 wyniki te są jeszcze lepsze – AMR wyższy o 19%, a SHR o 14%, niż w roku ubiegłym. Wynik ten był rezultatem unikalnego pozycjonowania i interesującej propozycji programowej. W 2014 roku stacja zaprezentowała widzom najnowszy, 18. sezon kultowej animacji „Miasteczko South Park” oraz nowe sezony ulubionych seriali, m.in. „Dwóch i pół”, „Jak poznałem waszą matkę”, „Teoria wielkiego podrywu”, „Dwie spłukane dziewczyny”, czy „Jeden gniewny Charlie”. Z okazji 20. rocznicy emisji pierwszego odcinka „Przyjaciół”, Comedy Central zaproponowała swoim widzom przegląd wszystkich sezonów tego kultowego serialu.

- Świetne wyniki oglądalności stacji Comedy Central ogromnie nas cieszą – mówi Daniel Reszka – Z roku na rok wzrasta liczba kanałów, dynamicznie rozwija się naziemna telewizja cyfrowa, a polscy widzowie przyzwyczajają się do wysokiej jakości kontentu rozrywkowego. Natomiast wyniki oglądalności jasno potwierdzają, że wokół stacji Comedy Central skupiona jest grupa widzów, która stale się powiększa. To dzięki nim tej jesieni kanał Comedy Central, osiągnął w swojej kluczowej grupie docelowej 18-34, najwyższy udział w rynku w swojej dotychczasowej historii.- dodaje Daniel Reszka.

Ważnym wydarzeniem w zeszłorocznym kalendarzu było dołączenie do rodziny kanałów Comedy Central i Comedy Central Family, stacji Comedy Central HD. Od 31. października 2014 roku kanał emituje programy z Comedy Central Polska w jakości high definition i jest dostępny w ofercie nc+ i Orange. Wprowadzeniu stacji towarzyszyła kampania „Wyraźniej śmieszne” w internecie (Onet, Interia) i kinach sieci Cinema City oraz konkurs z marką Acer.

Comedy Central angażuje widzów w działania specjalne wokół poszczególnych programów. W lutym stacja zaprosiła na 7. sezon serialu „Teoria wielkiego podrywu” o przygodach grupy naukowców. Konkurs oraz kampania w social mediach poświęcona specyfice każdego z bohaterów znalazły przełożenie na wzrost zainteresowania widzów i świetne wyniki oglądalności. Z kolei we wrześniu stacja świętowała 20. rocznicę emisji pierwszego odcinka serialu „Przyjaciele” – z tej okazji przygotowano kampanię, w której widzowie składali życzenia urodzinowe bohaterom serialu. Dodatkowo wszyscy mogli wczuć się w atmosferę kawiarni Central Perk, gdy kultowa kanapa wraz z przenośną kawiarnią odwiedzała 6 polskich miast. Fani serialu nie zawiedli i maraton „Przyjaciół” zapewnił stacji Comedy Central Polska udział w rynku na poziomie 1,5%, co dało stacji pozycję lidera wśród stacji filmowych wyprzedzając m.in. Polsat 2, TV Puls 2, Discovery, Eska TV, czy ATM Rozrywka. Akcje „socialowe” cieszą się ogromną popularności wśród fanów kanału, o czym świadczy m.in. fakt że pod koniec 2014 roku fanpage Comedy Central przekroczył 200 tys osób.

- Rok 2014 obfitował w wiele zmian, jednak z naszej perspektywy możemy go uznać za rok pełen sukcesów – mówi Daniel Reszka. - Na trudnym i coraz bardziej konkurencyjnym polskim rynku udaje nam się budować silne, stabilne marki telewizyjne, które zdobywają lojalnych widzów i dystansują konkurencję. Jesteśmy przekonani, że rok 2015 będzie dla nas jeszcze ciekawszy – dodaje.

###
Follow NickALive! on Twitter, Tumblr, Google+, via RSS, on Instagram, and/or Facebook for the latest Nickelodeon Poland and Viacom International Media Networks News and Highlights!